Kas oled mõelnud enda kinnisvara müümise peale, kuid ei tea palju see protsess sulle maksma läheb?
Seletan siin postituses lahti kõik tavapärased kulud, millega tasuks arvestada.
Vaatame kõigepealt, millised on kulutused juhul, kui otsustate oma kinnisvara müüa iseseisvalt.
Populaarsematesse kinnisvaraportaalidesse kuulutuste lisamine on tasuline. Olenevalt kuulutuse perioodist kuni 1,20€ päev. Aga kas tasuliste portaalide kasutamine on üldse vajalik? Meie arvates kindlasti on. Kuigi sotsiaalmeedia on suurepärane tööriist, saab suurem osa tehingutest siiski alguse portaalidest. Selleks on mitmeid põhjuseid – näiteks see, kui lihtne on seal filtreerida kuulutusi erinevate kriteeriumite järgi (asukoht, suurus, tubade arv, seisukord jne).
Me teame, et kõige rohkem tähelepanu tõmbavad visuaalsed reklaamid. Kuigi on oluline, et kuulutusse saaks kirja kogu vajalik info, siis enamasti esmamulje kujuneb juba enne lugema hakkamist piltide või videote järgi.
Siseruumides on enamasti üsnagi puudulik ja ebaühtlane valgus, selletõttu on isegi õige varustusega kvaliteetsete ja tõetruude piltide ja videote tegemine üsnagi keerukas. Soovitaksime kõigil, kes plaanivad ise enda kinnisvara müüa, pöörata tähelepanu reklaampiltidele ning kui endal pole selles vallas palju kogemusi, siis tellida kinnisvarafotograaf. Hinnad kõiguvad sõltuvalt objektist ja fotograafist umbes 70€ kuni 300€.
Suurim kulu on aeg ning seda on väga raske rahasse ümber arvestada. Aega läheb fotode tellimise, põhjaliku kuulutuse jaoks informatsiooni kogumise ja kuulutuse valmistamise, huvilistega suhtlemise, korteri tutvustamise, ostjaga läbirääkimise, tehinguks vajaliku dokumentatsiooni koostamise ja palju muu peale. See kõik nõuab sinult suuremal või väiksemalt määral pidevalt aega ja seda üldjuhul mitmete kuude jooksul.
Tehingus on lisaks tarvis maksta ka notari tasu vastavalt notari seadusele. Näiteks, kui ostetava/müüdava kinnisvara hind on 100 000€ on mõlemal osapoolel tarvis maksta ~160€.
https://www.riigiteataja.ee/akt/NotTS
Kuidas on lugu aga siis, kui otsustad maakleriga koostööd teha? Sellel juhul on kulusid arvestada lihtsam.
Maakler hoolitseb kogu müügiprotsessi eest, alates omanikuga lepingu sõlmimisest, kuni korteri üleandmiseni.
Maakleritasule muid kulutusi ei lisandu.
Maakleritasu sõltub teie müüdava kinnisvara väärtusest. Maakleriga töötamise teeb lihtsaks ka see, et maaklerile pole vaja omast taskust midagi tasuda. Maakler saab oma tasu alles peale tehingu läbi viimist, tehingu summast.
Kui suur on maakleritasu? Meie pakettide maksumus on 3-4% lõplikust müügihinnast. Sinna alla kuulub kõik, mida on tarvis selleks, et teie kinnisvara eest maksimaalset hinda kätte saada (põhjalik hinnaanalüüs, fotode valmistamine, tasulistes portaalides kuulutamine, vajadusel ka video ja virtuaaltuur, huvilistega suhtlus ja hinnaläbirääkimised, vajadusel tasulised reklaamid sotsiaalmeedias, ajalehtedes ja palju muud).
Meie kogemused on näidanud, et maakleri pakutav lisaväärtus toob isegi maakleritasu arvestades omanikele rohkem raha kätte.
Ühte sellekohast näidet võid lugeda postitusest: 3 viga mida sa korterit müües teha ei taha –
https://sinukinnisvarapartner.ee/3-viga-mida-sa-korterit-muues-teha-ei-taha/
Millisel juhul peab maksma tulumaksu? Ilma tulumaksu maksmata on võimalik kinnisvara müüa juhul, kui korterit kasutati elukohana müügiprotsessi alguses, ning kui eelmisest kodu müügist on möödas vähemalt 2 aastat.

Joosep Palm
Maakler